در ادامـه آموزش ساخت مـینیون‌ با نمد همانطور کـه قول داده بودیم بـه تکمـیل ساخت مـینیون نمدی با دوخت کفش و دستکش مـینیون بامزه مـی‌پردازیم. الگوی عروسک مینیون نمدی همراه ما باشید و این آموزش جذاب را دنبال کنید.

دوخت کفش و دستکش مـینیون

مـینیون یکی از شخصیت‌های کارتونی بامزه و محبوب درون بین کودکان و حتی نوجوانان مـی‌باشد. الگوی عروسک مینیون نمدی درون این بخش از عروسک سازی آموزش تصویری دوخت عروسک مـینیون را بـه صورت مرحله بـه مرحله و طی چندین مطلب جدا خدمت شما ارائه مـی‌دهیم.

صورتی‌ها: الگوی عروسک مینیون نمدی درون این آموزش دوخت کفش و دستکش مـینیون را یـاد مـی‌گیرید و در مطالب آتی، الگوی عروسک مینیون نمدی بـه تکمـیل این آموزش مـی‌پردازیم و به ترتیب، عینک مـینیون و در نـهایت جهت تکمـیل آموزش ساخت مـینیون نمد، نحوه ساخت شلوار مـینیون آموزش خواهیم داد. درون ادامـه با دوخت کفش و دستکش مـینیون با ما همراه باشید.

مراحل آموزش ساخت مـینیون نمدی:

  • ساخت بدن عروسک مـینیون
  • ساخت کفش و دستکش
  • ساخت عینک مـینیون (به زودی)
  • ساخت شلوار مـینیون (به زودی)
  • وسایل مورد نیـاز به منظور دوخت کفش و دستکش مـینیون:

    • چرم مصنوعی
    • مقوای نازک به منظور کشیدن الگو
    • سوزن ته گرد
    • خودکار
    • قیچی تیز
    • چرخ خیـاطی
    • چسب مایع
    • مقوای کلفت

    مراحل دوخت کفش و دستکش مـینیون

    روش دوخت:

    چرم مصنوعی را دولا کرده و الگو را مطابق تصویر زیر روی آن قرار دهید و با خودکار دور الگو را خط بکشید. حتما از هر الگو دو بار بکشید. توجه داشته باشید حتما الگوی کفش را دقیقا بـه همان شکلی کـه در عزیر مـی‌بینید، با کمـی فاصله روی دولای بسته چرم قرار دهید.

    سپس اطراف الگو را سوزن ته گرد بزنید که تا موقع دوخت جابجا نشود. سپس روی خط های کشیده شده را با چرخ بدوزید. دقت کنید همـه خطوط دوخته نشده‌اند. دور الگوی دستکش کامل دوخته شده بـه غیر از لبه بالای آن. قسمت‌هایی از الگوی کفش نیز دوخته نشده است. چون توضیح اینکه کدام قسمت ها حتما دوخته شود سخت هست بهتر هست به تصویر زیر توجه کنید. خطوط مشکی، دوخته شده است.

    سپس دور قسمت‌های دوخته شده را با فاصله چند مـیلی متر ببرید. دستکش را بـه رو برگردانید. از نوار اریب چرمـی یک قطعه بـه اندازه دور لبه دستکش ببرید.

    لبه دستکش را روی وسط پهنای نوار قرار دهید و با چسب مایع نوار را بـه لبه بیرونی دستکش بچسبانید.سپس لبه نوار را بـه سمت داخل که تا کنید و با چسب بـه لبه داخلی بچسبانید. دستکش عروسک آماده است.

    دو تکه کفش را کـه قبلا بریده و دوخته اید درون نظر بگیرید. لبه ی صاف کفش را بـه کمک قیچی مثل شکل زیر برشـهایی مثلثی بزنید.

    روی الگو یک علامت نقطه چین بـه شکل هفت بود کـه باید روی چرم منقل کرده باشید، این علامت را از روی خط وسط هفت، که تا کنید و با چرخ بدوزید که تا کفش شما شبیـه نمونـه راست درون تصویر زیر شود.

    سپس اضافه قسمت دوخته شده را قیچی کنید و به رو برگردانید.

    الگوی ته کفش یک بیضی مانند شکل زیر هست که بـه اندازه مناسب رسم کنید.

    سپس الگو را روی نمد مشکی قرار داده و دوبار ببرید. با این الگو از مقوای کلفت (مقوا هایی کـه برای ساخت جعبه استفاده مـی شود) ۶ بار ببرید. هر سه مقوای کلفت را بـه کمک چسب مایع بـه هم بچسبانید. سپس نمد بریده شده را روی مقواهای آماده شده بچسبانید. الگوی ته کفش را روی مقوای نازک مشکی قرار داده و دوبار ببرید.

    مقوای نازک را مانند تصویر زیر داخل کفش قرار دهید بـه طوری کـه لبه مقوا روی خط داخل کفش (در انتهای برشـهای مثلثی) قرار گیرد.

    سپس برش‌های مثلثی را چسب بزنید و به مقوا بچسبانید.

    در این مرحله از دوخت کفش و دستکش مـینیون مقوای سه لایـه را روی قسمت آماده شده ته کفش بچسبانید و دقت کنید قسمت نمدی بـه سمت بیرون باشد.

    برای اینکه لبه مقواها دیده نشود، از نوار اریب چرمـی دو قطعه بـه اندازه دور کفش ببرید و سپس دور که تا دور کفی کفش بچسبانید.

    کفش عروسک مـینیون شما آماده شده است. مـی‌توانید آن را بـه تن مـینیون کنید.

    امـیدواریم از این مرحله از آموزش از ساخت مـینیون نمدی یعنی  دوخت کفش و دستکش مـینیون لذت باشید.




    [آموزش مرحله بـه مرحله ساخت مـینیون نمدی و دوخت کفش و دستکش ... الگوی عروسک مینیون نمدی]

    نویسنده و منبع: تیم صورتی‌ها | تاریخ انتشار: Sat, 30 Jun 2018 01:09:00 +0000